aupairnederland.reismee.nl

Goudatrip 2015: kennismaken met de 'waffles' van Nederland!

Afgelopen zaterdag maakte iedereen zich klaar voor het culturele uitje naar Gouda, de kaashandelstad van Nederland en natuurlijk ook bekend om haar kaarsen en stroopwafel industrie. Een perfecte stad om onze au pairs kennis te laten maken met Nederland.

Iedereen arriveerde één voor één op het station en aan de zoekende gezichten te zien waren de au pairs er makkelijk uit te halen. De eerste activiteit vond plaats bij een korenmolen waar wij een interessante rondleiding kregen over de verwerking van tarwe naar verschillende bloem- en meelsoorten. Hier is veel gelachen en veel geklommen op de oh zo hoge en steile trappen. Eenmaal op de 4e verdieping aangekomen werd de eerste vraag gesteld door Lorraine: “Where can I find the toilet?”. (Iedereen moest natuurlijk erg hard lachen). “Well.. then you have to walk 4 high and steep stairs back or you should wait a little longer?” zei onze gids. Uiteindelijk na ongeveer 8 trappen op en 8 trappen af waren we klaar met de met de rondleiding en zijn we met een hongerige maag vertrokken naar een lunchroom waar we genoten van een erg lekkere lunch. “Why is everyone in Holland eating bread everyday and why so much?” zei een van de au pairs. Hier kwamen natuurlijk erg veel cultuurgewoontes naar boven en is er over van alles gepraat zoals “What is the strangest thing you’ve ever eaten before?”.

Na een gezellige lunch startte de workshop “stroopwafels” maken, waar natuurlijk iedereen haar eigen wafel mocht maken. Deze workshop werd geleid door een jongen van ongeveer dezelfde leeftijd als de au pairs. Toen eenmaal Caro aan de beurt was, zei ze: “You make me blush” (with a smile on her face). Natuurlijk schoot iedereen in de lach en met deze gezellige groep aan giechelende meiden, hebben we ter afsluiting van deze dag een lekker drankje gedronken in een café op de markt van Gouda.

Het was een erg geslaagde dag waar iedereen veel herinneringen aan heeft overgehouden. Naast dat de au pairs Nederland een beetje beter hebben leren kennen, was het ook een leuke dag om elkaar beter te leren kennen en lekker met elkaar te kletsen en te lachen.

Dat het voor de au pairs een geslaagde dag was is wel duidelijk: “When is the next meeting coming up?”. Nou.. zeer binnenkort!