aupairnederland.reismee.nl

Anthea is alweer de vijfde Au Pair van de familie Hoppener

Onze eerste au pair kwam onverwacht omdat wij via een vriendin hoorden dat er een au pair door omstandigheden op zoek was naar een nieuw gezin. We hadden al vaker gehoord dat het zoveel flexibiliteit geeft. Dat sprak ons aan, o.a. omdat mijn man Peter en ik allebei full time werken. Toen hebben we het die eerste keer gewoon geprobeerd. Het beviel zo goed dat Anthea alweer onze vijfde au pair is. We zijn bij Travel Active terechtgekomen omdat vriendinnen van onze eerste au pairs enthousiaste verhalen hierover hadden.

Inmiddels zijn we ervaren met meisjes uit het buitenland die een jaar bij ons wonen en ons helpen met de opvang van onze vier kinderen. We hebben zelf een profiel gemaakt waarop wij de au pair selecteren, maar ze komen toevallig wel telkens uit een ander land. We hebben ervaring met au pairs uit Peru, Vietnam en Colombia. Anthea komt uit Zuid-Afrika en we passen als gezin en au pair goed bij elkaar.

Anthea haalt en brengt onze jongste twee kinderen op de fiets van en naar school. Voor de oudste twee kinderen, die al op de middelbare school zitten en zelfstandig zijn, is het vooral dat er iemand thuis is als ze uit school komen. Wij werken regelmatig thuis en op die dagen is het ook fijn dat er meer toezicht is. Mensen in onze omgeving vragen wel eens of we het niet een inbreuk op onze privacy vinden dat er een au pair in huis is. Maar zo ervaren wij dat niet. We vinden het gezellig om een extra gezinslid erbij te hebben. In het weekend komen er soms vriendinnen logeren, maar ook dat vinden wij niet belastend.

Nieuwe meisjes hebben in het begin vaak last van heimwee, de een wat meer dan de ander. Inmiddels zijn we zo ervaren dat we ze meteen aansporen en helpen om vriendinnen te maken!